W dzisiejszym marketingu ogromną rolę przypisuje się gadżetom reklamowym. Są to bardzo różne przedmioty, których atrakcyjny wygląd i liczne inne walory przyciągają uwagę ludzi, sprawiając, że chętniej stają się oni klientami firmy, która reklamuje się z wykorzystaniem gadżetów. Ponadto też w marketingu bardzo często stosuje się promocje, które mają na celu zachęcenie ludzi do nabycia konkretnego produktu. Najlepszym jednak pomysłem jest połączenie skuteczności marketingowej gadżetów reklamowych z siłą oddziaływania, jaką mają promocje. Jest to niewątpliwie jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwania klientów w ramach marketingu bezpośredniego.
Dobrym przykładem, który pomoże zobrazować powyższe stwierdzenia, mogą być kubki z logo. Logo jest tutaj ważnym elementem, ponieważ pomaga reklamować daną firmę w dodatkowy sposób. Jak wygląda wykorzystanie tych kubków w ramach promocji?
Przede wszystkim należy zacząć od stwierdzenia, że promocje mogą być organizowane w celu wyprzedaży, tzn. pozbycia się ostatnich sztuk danego produktu, albo też w celu rozreklamowania wyrobu debiutującego na rynku. W jednym i drugim przypadku kubki z logo odgrywają bardzo ważną rolę, ponieważ stanowią zachętę dla klienta, aby dany produkt zakupił. W przypadku wyprzedaży promocja tego rodzaju połączona jest przeważnie z obniżką ceny, co sprawia, że oferta jest podwójnie atrakcyjna i w związku z tym podwójnie przyciąga uwagę nabywców.
W ujęciu konkretnym wygląda to tak, że jeśli dany klient nabędzie produkt (czasami w liczbie większej niż jeden) otrzyma dodatkowo, za darmo albo za niewielką dopłatą, upominek. Upominkiem tym będą w tym przypadku kubki z logo, ale oczywiście mogą to też być zupełnie różne przedmioty. Ważne jest tutaj to, że taki upominek sprawia, że bardzo wielu ludzi chętnie dany przedmiot (produkt) nabędzie. A więc organizowanie takich promocji zwiększa znacząco sprzedaż danego producenta. Taką metodą posługują się najczęściej firmy w branży spożywczej, ale coraz popularniejsza jest ona także wśród innych branż.