Współczesny marketing „dociera” z treściami reklamowymi do coraz większej liczby miejsc, gdzie jeszcze jakiś czas temu nie był obecny. Przykładem takiego miejsca może być szkoła. Uczniowie są coraz częściej obiektem kampanii reklamowych, co może z jednej strony przygotowywać ich do dojrzale pojmowanej roli konsumenta, z drugiej zaś strony może mieć też aspekt negatywny, jeśli reklama jest zbyt nachalna. Działaniem marketingowym w szkołach może być np. dystrybucja gadżetów reklamowych. Jak wygląda to w praktyce?
Aby zobrazować powyższą tezę i odpowiedzieć na zadane pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem. Odzież reklamowa dla szkół może być bardzo dobrą egzemplifikacją ze względu na fakt atrakcyjności wizualnej oraz bardzo praktycznego zastosowania w życiu codziennym.
Odzież reklamowa dla szkół to przede wszystkim takie elementy odzieży, które uczniowie – głównie dzieci, czasami młodzież – lubią najbardziej. Tutaj wymienić można spodnie, spódniczki, bluzy, koszulki czy czapeczki z daszkiem. Będą one szczególnie atrakcyjne dla dzieci, jeśli będą nosić nadruki, w formie motywów graficznych lub tekstów pisanych, odnoszące się do tematów atrakcyjnych z punktu widzenia dzieci. Można tu wymienić kreskówki i postaci z kreskówek, gry komputerowe, sport, gwiazdy muzyki i filmu (dla nieco starszych uczniów), itp.
W jaki sposób odzież reklamowa może być w szkołach dystrybuowana? Sprzedaż, która jest najpopularniejszą formą dystrybucji dla wielu gadżetów reklamowych, tym razem odpada, ponieważ nie ma możliwości sprzedaży odzieży w szkole. Może się to jedynie odbywać w pobliżu szkół, w miejscu, gdzie uczniowie licznie robią zakupy. Najpopularniejszą formą dystrybucji odzieży przygotowanej w celach marketingowych dla szkół jest rozdawnictwo lub organizowanie konkursów, w których owa odzież jest nagrodą główną albo jedną z nagród dodatkowych. Szczególnie ostatnia z form jest dla uczniów atrakcyjna. Co ważne, konkursy mogą być organizowane bądź przez szkołę, bądź też przez podmioty zewnętrzne.